1 February 2013

Läst i vinter… 3 månader av fail! (x_x) [Winter Roundup... 3 months of fail]

[For the English translation see the texts in grey]

Ibland måste man skära ner på aktiviteter för att ta sig genom en jobbig period. Jag brukar köra med sist in först ut policyn, så bloggen fick hamna i bakluckan ett tag. Pga. det har jag tyvärr failat alla mina literära utmaningar: 


Tre på tre: har fortfarande inte läst klart två av böckerna i denna utmaning.


En Bok Cirkel För Allas bloggbokprat: har ännu inte hunnit lyssna på Den Krympande Hustrun av Andrew Kaufman. Jag borde ha pratat om den här boken på bloggen i november månad. Men eftersom jag inte hann, så har jag inte ens vågat öppna paketet som ljudboken kom i, för det känns som att jag fuskade mig till att få ljudboken… funderar fortfarande på om jag ska skicka tillbaka den eller göra en väldigt sen bloggbokprat…


2012 Reading Challenge: även om jag faktiskt har läst en hel del böcker under tiden de senaste 3 månader, så har jag fortfarande 46 böcker kvar att ta mig genom!  Jag hare nu 28 dagar kvar på utmanigen...

Sometimes one has to cut back on activities just to get through a difficult period. I usually go along with the "last in first out policy", so I have had to shelve this blog for a while. And as a concequence, I have, unfortunately, failed all my literary challenges:

Three on Three: still have not finished reading two of the books in this challenge.

A Book For Everyone's Circle blog book talks: have not yet had time to listen to The Shrinking Wife by Andrew Kaufman. And I should have talked about this book on the blog back in November. But since I haven't had time, so I have not even dared to open the package the audiobook came in, because it feels like I cheated them to get my hands on a free the audiobook... I'm debating with myself on wheter I should send it back or make a very late post about it...


2012 Reading Challenge: even though, I have actually bitten off a large chunk of this pile in these three months, I still have 46 books left, and there are not only 28 days left of the challenge... the outlook is not so positive... 



Lästa Böcker [Books Read]:

A Series of Unfortunate Events: The Ersatz Elevator, Lemony Snicket

My Dirty Little Book of Stolen Time, Liz Jensen

Yacoubians Hus, Alaa al-Aswany

Middlesex, Jeffrey Eugenides

Pattern Recognition, William Gibson

One Day, David Nicholls

That Hideous Strength, C.S. Lewis

Great House, Nicole Krauss

Spook Country, William Gibson
____________________________________________________________________

Fågel [Praise]Middlesex

Fisk [Raise]That Hideous Strength
____________________________________________________________________

Statistik [Analytics]:

Totalt har jag läst 9 böcker [9 books read in total]

8 ljudböcker [audiobooks]

3 vanliga böcker [regular books] (Yacoubians Hus, One Day & Great House <— jag läste de här två böckerna samtidigt som jag lyssnade på dem. Kul upplevelse! [I read the two latter books, where also listening to them as audiobooks. It was a fun experience that I'm eager to repeat]).

8 vuxenböcker. [adult books]

1 barnbok. [childrens' books]

8 böcker på engelska [in English]

1 på svenska [in Swedish] (Yacoubians Hus).

1 tegelsten [brick] (Middlesex).

1 kortis [shorty] (A Series of Unfortunate Events: The Ersatz Elevator).

____________________________________________________________________

Nyckelord som beskriver vinterns läsning: [Keywords describing my reading]
diktatorskap, feelgood, generationsroman, hackare, historiskt, humor, mysterium, nutidsroman, paranormal, politisk kommentar, religion, romantik, samhällskommentar, science-fiction, steampunk, tidsresor, utvecklingsroman, äventyr

No comments:

Post a Comment